pondelok 15. apríla 2013

Veľké svadbenie (zhrnutie)

podnadpis: Goodbye Miss Čapeková, welcome Mrs Šalátová :)

Plánovanie a chystanie svadby nemá konca kraja a potom deň D tak strašne rýchlo utečie, že sa človek ani nestihne spamätať...
Stres vrcholí hlavne vtedy, keď ste plánovali počas voľných dní pred svadbou (Veľká noc) podokončovať pár DIY-projektov na svadbu, ale nakoniec posledný "slobodný víkend" strávite u rodičov + ochoriete. Tuberácky kašlisko, z ktorého vás bolí všetko a okolie sa bojí, že tento záchvat bol už vás posledný a koláče na svadbu piekli zbytočne :)
Navyše celý týždeň striedavo snežilo a pršalo, z domovov našich svadobčanov hlásili potopy aj poľadovice a jar s rozkvitnutým stromčekmi nikde. Do poslednej chvíle sme netušili, kto nás bude oddávať, pretože "nášmu farárkovi" do toho niečo skočilo a netušil, akú náhradu za seba nájde.



Nebudem radšej rozvádzať podrobnosti, lebo minimálne pre mňa to bol fakt veľmi zlý týždeň a bola som na pokraji ako fyzického tak i psychického zrútenia a to som sa snažila nič zbytočne nekomplikovať a všetko spraviť čo najjednoduchšie pre všetky strany. No bolo aj veľa dobrého a to si predsa zaslúži viac pozornosti ;)
Napr. že v sobotu bolo slnečno! Zima, ale normálne fakt že vyšlo slnko :D
Organizačne:

Hneď zavčas rána začala moja tour de beauty :)
domáca príprava už od 7:00
o ôsmej kaderníčka (kvôli tomu ako mi od minula narástli vlasy to trvalo trošku dlhšie)
cca o desiatej líčenie
okolo dvanástej ubytovanie v hotely + som si spomenula, že som mala ísť o 10tej vyzdvihnúť kytice pre mamy a krstnú. O 5 minút zatvárali kvetinárstvo, ale stihla som to! Boli šťastní, že ma vidia a myslím, že od ďalších zákazníkov budú teraz pýtať platbu vopred. keby náhodou... :)
vybalenie a príprava vecí na jednotlivé "fázy"
obliecť (svadobný apartmán BEZ zrkadla, ty brďo! jediné bolo v kúpeľni! vidím v tom nenápadný atentát na ženícha po svadobnej noci a sabotáž proti neveste!)
šprint na fotenie
zvítanie sa so svadobčanmi
odobierka(fotografovi niekto zabuchol dvere pred nosom, takže neexistuje žiadna fotodokumentácia :D)
16:00 obrad
gratulačky & cmučky-cmučky aka šírenie bacilu
útek svadobčanov pred polievkou (netuším, kto im povedal, aby šli na izby, keď sme sa konečne vyhladovaní dostali do sály. Možno si šli rýchlo dať niečo na imunitu, netuším :))
čakanie na svadobčanov o hlade
prvá polievka (the best ever! V živote mi tak polievka nechutila. Možno preto, že to bolo okrem maslového chleba ráno o pol ôsmej prvé jedlo dňa...)
prvý mladomanželský tanček (čistá improvizácia, veď pozrite video na záver :D note: nemali sme kameramana, len kameru z práce - tú si svadobčania podávali medzi sebou. neskôr to zostriháme na pár NAJ momentov :)) a rodičovský tanec
krájanie torty
druhý chod - tak ako na sestrinej aj bratovej svadbe: sviečková ;)
tombola, ktorú som spomínala v predchádzajúcom príspevku
svadobný milionár
hádzanie kytice
zrazu bolo už po polnoci, tak sme sa bežali prezliecť (zabudla som si v tej rýchlosti zmeniť bižu. hovorím, čistá sabotáž to s tým schovaným zrkadlom.)
bufet s pečeným prasiatkom (väčšie ako sa zdá na fotke. napriek tomu zmizlo behom 15tich minút, heh)
pendlovanie medzi svadobčanmi, gratulantmi a bodmi programu (a to sme mali na hostine len krájanie torty, svadobný kvíz, tombolu, hádzanie kytice. žiadne odčepčovanie, rédový tanec, ceremóniu ruží a spol)
Pocitovo:

Nestíhačky hneď zrána :D
stiahnutý žalúdok a strach, že sa niečo pokazí
obrovská radosť, že svieti slnko a svadobčania nebudú mať žiadne logistické problémy
ľútosť že nemôžem pomôcť rodičom v nosení všetkého na hotel a do sály (obrovská vďaka švagrovi Stankovi za ochotu a nabehané kilometre po schodoch aj na kolesách)
prvý záchvat kašľa až u kaderníčky (neskutočný úspech!)
hlava ako vzducholoď (veľká, horúca a prisámvačku, že nadnášala)
srdce rozbehnuté ako po maratóne
mix pocitov šťastia, stresu, rezignácie (málo rúk a nôh na vychytanie detailov)
všeobjímajúca nálada :)))
hrdosť, že som celý čas v kostole nezakašlala (alebo si to len nepamätám?) a radosť, že vládzem! Ľudia, týždeň som bola na umretie, ale v sobotu som fičala ako teenagerka na prvej vytúženej diskotéke :D
ľútosť, že to tak rýchlo ušlo, fňuk

Nečakajte výlevy, že som bola najšťastnejšou nevestou pod slnkom, pretože som si brala najúžasnejšieho chlapa na svete. Som vďačná za každý deň s ním a tak nejak je pre mňa dôležitejší deň, keď sme sa stretli.
Niekedy slová všetko skôr pokazia ako vystihnú, takže to už radšej nebudem rozmazávať a poviem len: Ľúbim a som ľúbená. Čo si môžem priať viac? :)

Myslím, že hostia sa bavili super - veď moja babka vydržala do tretej v noci a manželova babka tancovala na Prodigy :D
Napriek všetkým drobným zádrhelom to bolo super. Užila som si ten deň najviac, ako som mohla a snažila som sa všetky pozitívne pocity odovzdať ďalej. Môj drahý tancoval dobrovoľne a hlavne veeeeeeeeeľa veľa, čo je neskutočné :)))
Zábava bola zhýralá najviac ako sa dalo a trvala naozaj do rána bieleho (pol siedmej nedeľa ráno). O to ťažšie bolo vstať o ôsmej na raňajky, zabaliť tých milión vecí z izby, pozanášať do áut, rozdať výslužky ubytovaným kamošom, rozlúčiť sa s nimi, pobaliť zvyšky alkoholu, jedla, tisíc kytíc, torty atď k našim, kde sme to potom rozdelili a zase nosenie do áut. Do postele sme sa dostali okolo deviatej večer, márnosť.
Odrazilo sa to na tom, že som potom týždeň ostala ešte PN a ešte stále kašlem, prespím pol dňa z vyčerpanosti a som ubolená. Ale všetko je tak, ako má byť. Nikto sa s nikým nepobil ani nepohádal, každý sa zabavil pokiaľ to šlo a niekto aj viac (:D), črtá sa nám nový párik zaľúbencov (zasadací poriadok bol prepracovanejší, ako sa mohlo na prvý pohľad zdať ;)) a hostia nešetria chválou :)
Teraz už len pobehať všetky úrady a nezabudnúť nikde nahlásiť zmenu priezviska, uff.
Dosť bolo rečí, kto je zvedavý na foto? :D
prvá novomanželská pusa (v kostole to pán farár vynechal :)

detail torty od krstnej - túto marcipánovú sošku vyrábala týždeň. asi preto vypadala dokonale ;)

prvý tanček - momentka

vychytávka z občerstvenia :)

Náš prvý taneček tu :)
Profi foto ešte stále v nedohľadne...pridám pod tento post, akonáhle ich dostaneme ;)
































































12 komentárov:

  1. super svadba, veru :)
    PS: Nevesta v kostole kaslala, len si to nepamata :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD ja si pamatam ako som nemohla prestat pri tej spolocnej fotke pred kostolom...na kasel v kostole nie :D

      Odstrániť
  2. super tanček-nevesta-prasiatko, ja si vôbec neviem predstaviť organizačne ako to bude nasledovať po obrade - tiež je sobášiaci otázny, ale prvú pusu nám sľúbil pred oltárom - jupí (a zvyšok neprezradím :D )V.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vdaka, odkazem aj doma ;D

      najlepsie je si to spisat a dat do >harmonogramu< aj kadernicku, make-up, presuny, fotenie atd uplne od rana bieleho. ja som ho rozdala zainteresovanym a myslim, ze stresovali menej ako na predchadzajucich svadbach ;)

      krajanie torty odporucam po prvom kole, ked si hostia pytaju uz prvu kavu. cim viac sa zje, tym menej veci treba potom nosit domov ;D

      Odstrániť
    2. fotenie si plánujeme dakedy budúci mesiac v BA :), harmonogram ako tak je,
      ale, ako sledujem, každá nevesta je týždeň pred svadbou chorá - dúfam, že mňa to nechytí za 2mes :D; tortu by som chcela okolo polnoci - zákusky mám hned po prvej káve (nebudú síce od Martinky Dolce de Leche), ale cheesecake im chutil - takže to bude mať úspech, najmä v tom lete
      jaaaj, už Ti je dobre, keď máte po, čo? teraz budem ja stresovať, xi

      Odstrániť
    3. tak to je super. ja by som sa sla fotit este raz, ked bude krajsie pocasie, lebo tie nase uzimene foto veru nic moc...

      treba posilnit imunitu a neprecenovat to slniecko co teraz vykuklo :)
      drzim silno palce, aby vam vyslo aj pocasie aj zdravie a vobec vsetko ;)

      ja som zle zakusky na ziadnej svadbe este nezazila a ten cheescake vypadal famozne, takze budu hostia isto nadseny, neboj ;) a sladkeho sa najviac zje az doma z vysluzky :D

      jou, je super mat nejaky ten volny den a menej stresu - odporucam :D
      este stale nie som uplne zdrava a uz zacali kaslat aj moji najblizsi, takze virus bol najkvalitnejsieho mozneho zrna :))) snazim sa doliecit a vypada to tak, ze zmenim job, takze...uplny klud si asi tak lahko neuzijem :) ale tesim sa a vsetko je na dobrej ceste :))

      stres k svadbe patri viac ako srdieckova vyzdoba :D ale neboj, pokial on aj ty poviete ano, tak zbytok je uz len slahacka na torte ;D

      Odstrániť
    4. wau, ten má výdrž :D (vírus), noo dakujem za rady, snád to všetko postíhame, lebo sa len odsypávajú tie dni ... no nič, idem sa učiť :(

      Odstrániť
    5. to teda ma :)

      drzim palce, nech vsetko vyjde podla tvojich predstav a hlavne - uzite si to ;)

      Odstrániť
  3. Fuuha, mali ste to super.. my mame po obrade vlastne len posedenie, priatel nechce ani hudbu, budem musiet ukecavat na magnetofon alebo co aspon :D Nemame este ani pozvanky :D Ach a saty som si dala prave presivat, pod zadkom mi nesedia :D Ty si mala krasne :) Ach jaj... sa bojim, ze sa po hodine budu vsetci nudit :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a kolko budete mat ludi na posedeni?

      podla mna ho ta euforia v svadobny den dostane - treba mat nachystanu hudbu aspon v PC alebo sa dohodnut s restauraciou ;)

      neviem kolko tych pozvanok potrebujete, lebo my sme ich tlacili priebezne doma...ale v zasade sa to da spravit rychlo aj lacno. zalezi len na tom, ako sa s nastavajucim dohodnete :)

      hlavne treba topanky - ved si videla, kolko som sa s tym hladanim natrapila a nakoniec som aj tak vytiahla stare zo skrine a nove som mala len balerinky na prezutie...

      na nudu existuje zaruceny recept: cim skor sa svadobcania opiju, tym skor+vacsia zabava. zacnite nalievat este pred obradom a mas to v suchu :D

      hlavu hore, bude to super den, uvidis :))

      Odstrániť
  4. GRATUĽUJEM!!! Nech ste šťastný po celý život tak ako teraz :)
    a keď budem mať svadbu ja, hlavná diy organizátorka budeš ty! :D (just kidding :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vdaka :D

      heh, ved daj potom vediet, isto daco vymyslime ;)))

      Odstrániť